– Ga naar Relaties.
– Ga naar Relatie gegevens.
– Klik onderaan op:
– Selecteer de juiste keuze:
– Vervolgens komt u in dit scherm terecht:
Verplichte velden zijn aangegeven met een ‘*‘.
Wij adviseren u om zoveel mogelijk in te vullen, omdat het in het systeem gebruikt wordt om relatie gegevens te zoeken bij boekingen.
Het is raadzaam om per tabblad op Opslaan (rechts bovenaan) te klikken.
Tip! Als u het Kamer van Koophandel nummer invult of de bedrijfsnaam zal onze KVK api al zoveel mogelijkgegevens voor u invullen.
– Bij Gegevens en dan Financiële gegevens kunt u de financiële gegevens invullen.
– Tevens kunt u daar aangeven of het om een Debiteur of om een Crediteur gaat of eventueel om beide.
– Bij Contactpersonen kunt u de contactpersonen invullen, eventueel met eigen e-mailadres en mobiele telefoonnummer e.d. (ook hier zijn een aantal verplichte velden).
– Als u naar het tabblad Categorieën gaat, kunt u een categorie aan een relatie toevoegen.
– Deze Categorieën kunt u aanpassen via Beheer / Algemeen / Categorieën.
– Hetzelfde geldt voor de Vrije velden.
Klik hier voor een uitgebreide uitleg over het invullen van de Categorieën en Vrije velden.
Vergeet niet per tabblad op Opslaan te klikken!
U kunt ervoor kiezen om een bedrijf toe te voegen en daarin een contactpersoon toe te voegen.
Dit gebruikt u als u weinig informatie van de contactpersoon wil registreren, meer zodat u weet welke persoon u kunt aanspreken bij het bedrijf.
Wilt u veel gegevens registreren van een contactpersoon, dan is het handiger om een Particulier toe te voegen.
Deze kunt u eventueel ook nog aan een bedrijf linken.
Dit doet u door in de relatie kaart van de Particulier naar het tabblad Gelinkt te gaan.
Klik hier op Link toevoegen en koppel deze aan de juiste relatie.
In de relatie kaart zijn ‘Straat / Nr. / Toev.’ en ‘Postcode / Plaats’ verplichte velden.
Dit kunt u zien aan het ‘*’ wat erbij staat.
Heeft u deze gegevens niet van een relatie, dan raden wij aan om daar de gegevens van u eigen bedrijf in te vullen.