Na een update werkt Connect niet meer goed

Als u, na een update aan het pakket, vreemde resultaten of geen gegevens in Connect ziet, kan het zijn dat uw browser oude onderdelen van de code nog in zijn cache (oftewel “gebufferde webinhoud”) bewaart. Onder normale omstandigheden is dat een goede zaak, die zowel Connect als andere websites sneller maakt, maar na een update zou juist de nieuwe code wel moeten worden geladen, en zit de cache dus in de weg.

Hier kunt u twee dingen aan doen, het tweede wat ingrijpender dan het eerste.

Geforceerd herladen

U kunt uw browser vragen de pagina te herladen, en daarbij de cache te negeren. De toetscombinatie hiervan hangt af van uw browser en computersysteem:

Firefox, OperaControl + F5
Chrome – WindowsShift + F5
Chrome – Apple⌘ + Shift + r

Cache leegmaken

Lost herladen het probleem niet op, dan raden wij aan de cache leeg te maken. De eerste keer daarna zal Connect iets langzamer zijn, totdat de relevante bestanden, nu in de nieuwe versie, weer in de cache geladen zijn. Ook dit hangt af van uw browser.

Firefox

  • Druk op Control + Shift + Delete.
  • Kies bij Te wissen tijdsperiode: Alles.
  • Zet alle vinkjes uit, behalve die voor Buffer; die moet aan blijven staan.
  • Klik op de knop Nu wissen.

Chrome, Opera

  • Druk op Control + Shift + Delete.
  • Kies bij Periode: Altijd.
  • Zet de vinkjes voor Door geschiedenis browsen en Cookies andere websitegegevens uit, maar laat die voor Tijdelijk opgeslagen afbeeldingen en bestanden aan staan.
  • Klik op de knop Gegevens wissen.

Edge

Druk op Control + Shift + Delete.

Zet alle vinkjes uit, behalve die voor Gegevens en bestanden in de cache; die moet aan blijven staan.

Klik op de knop Wissen.

Neem contact op

Werkt ook dat niet, dan kan er iets anders aan de hand zijn. Neem dan contact op met OVAS.

Scroll naar boven