- Ga naar Boekhouding.
- Selecteer het juiste boekjaar.
- Klik vervolgens op Verkoopboek en dan op Toevoegen.
U krijgt nu het volgende scherm te zien:
- Het factuurnummer wordt automatisch ingevuld op volgorde.
- Voer een omschrijving in.
- Kies bij Debiteur de juiste relatie. Dit kunt u doen door bij Debiteur 3 letters uit de naam in te typen. De relaties die aan deze zoekopdracht voldoen worden nu getoond, kies de juiste.
- Kies de juiste datum.
- Klik vervolgens op Toevoegen.
U krijgt nu dit scherm te zien:
- Vul bij Omschrijving de omschrijving in.
- Kies het juiste Grootboeknummer en eventueel de Kostenplaats.
- Voer het juiste bedrag in en klik op Opslaan.
- Controleer de gegevens in het grote scherm en klik vervolgens nogmaals op Opslaan.
- De verkoopfactuur is nu aangemaakt.
Nu kunt u de gewenste factuur selecteren en op Bekijk factuur klikken.
Als u vervolgens op FACTUUR (sjabloon) klikt, wordt de factuur ook daadwerkelijk aangemaakt en kunt u deze openen of opslaan op uw computer.
U kunt de factuur nu bijvoorbeeld afdrukken of mailen.
Zie -> Hoe mail ik een factuur?
Of een toezegging aanmaken voor de incasso.
Zie -> Hoe maak ik een mandaat aan? en Hoe maak ik een toezegging aan?