Mandaat (machtigingsformulier)
Een mandaat is een document op basis waarvan u gerechtigd bent om een bedrag af te schrijven van de rekening van degenen waarvan u het mandaat heeft ontvangen.
U dient deze altijd te bewaren voor uw eigen administratie.
Op het mandaat zal een kenmerk moeten staan. Meestal is dat het KvK-nummer.
Met de ingang van SEPA op 1 augustus 2014 is het toevoegen van een Mandaat verplicht, u doet dit als volgt:
– U gaat via Relaties / Relatie gegevens naar de juiste relatie toe.
– Dit kunt u doen door bij Volledige naam 3 letters uit de naam in te typen. De relaties die aan deze zoekopdracht voldoen worden nu getoond, kies de juiste.
– Klik vervolgens rechtsboven aan op Toezeggingen.
– Dan op het tabblad Mandaten en onderaan op Mandaat toevoegen.
– U krijgt nu het volgende scherm te zien:
Neem de gegevens over van het machtigingsformulier, controleer de gegevens die al automatisch ingevuld staan en klik rechtsboven aan op Opslaan.
Het mandaat is nu aangemaakt voor deze relatie.
Zie -> Algemene vragen SEPA