De afzender (naam en e-mailadres) in e-mails vanuit OVAS Connect varieert met de soort e-mail.
Bij abonnementen per e-mail moet in de gegevens van het abonnement zelf een e-mailadres en naam worden ingevuld. Deze zullen dan ook gebruikt worden bij het versturen van de mail.
Bij factuursjablonen kan een e-mailadres en naam worden ingevuld. In dat geval zullen die gegevens gebruikt worden bij het versturen van een factuur of offerte per e-mail.
In alle andere gevallen, dus bijvoorbeeld voor e-mails vanuit het relatie-overzicht of de adoptiemodule, maar ook als in een factuursjabloon geen andere gegevens zijn opgegeven, zal in principe de naam en het e-mailadres van de ingelogde gebruiker worden gebruikt. Dit kan echter op een aantal manieren worden aangepast.
- In de instellingen van de gebruiker (tandwieltje rechtsboven in het venster) kan worden aangegeven dat niet de naam van de gebruiker, maar de naam van de administratie wordt gebruikt. In dit geval zal wel nog steeds het e-mailadres van de gebruiker worden meegezonden.
- In de instellingen van de administratie (Beheer, pagina instellingen) kunnen een e-mailadres en naam worden opgegeven. Deze zullen dan voor alle gebruikers als afzender-gegevens worden gebruikt.
- Als van de tweede mogelijkheid gebruik wordt gemaakts, kan in de instellingen van de gebruiker worden aangegeven dat voor deze individuele gebruiker wel de eigen naam en e-mailadres worden gebruikt. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als de meeste gebruikers als “Naam stichting” <info@stichting.nl> e-mail moeten versturen, maar de penningmeester als “Penningmeester stichting” <penningmeester@stichting.nl>.