Bij Selecties kunt u een selectie maken vanuit het relatie bestand:
– Via het tabblad Velden kunt u de velden selecteren die u getoond wilt hebben.
– Sleep de velden die u wilt gebruiken van Beschikbare velden naar Uitvoer velden.
– Bij Uitvoer velden kunt u de velden ook nog zelf in de gewenste volgorde slepen.
– Bij het tabblad Resultaat kunt u nu het resultaat zien.
Vervolgens kunt u de selectie nog meer verfijnen.
Bij Voorwaarden kunt u een keuze maken uit verschillende opties en ook meerdere tegelijkertijd.
U kunt de selectie ook nog Groeperen en Sorteren.
Nu u de gewenste selectie hebt gemaakt, kunt u in het tabblad Resultaat kiezen uit de volgende opties:
Als er bijvoorbeeld 91 relaties uit de selectie zijn gekomen en u klikt op Email versturen wordt de mail naar deze 91 relaties verzonden.
Bovenaan in de mail ziet u dan ook het aantal ontvangers staan.
Let op, om een e-mail te kunnen versturen dient u altijd het ‘Relatienummer’ mee te nemen in de selectie.
En als u bij ‘Rapportage-type’ voor ‘Fondsenwerving’ heeft gekozen, dient u behalve ‘Relatienummer’, ook ‘Toezeggingsnummer’ en ‘Omschrijving’ te selecteren om een e-mail te kunnen versturen.
Om per relatie 1 regel aan te maken dan groeperen op relatienummer.
Als u op Afdruk samenvoegen klikt, krijgt u de Editor te zien en kunt u één gezamelijke brief maken voor alle geselecteerde relaties tegelijk (zie afbeelding).
U kunt hier eventueel ook sjablonen en dynamische labels aan toevoegen.
Vervolgens klikt u op Afdruk samenvoegen en dan wordt er een PDF-document gemaakt met alle brieven onder elkaar.
U kunt ervoor kiezen om dit bestand op te slaan of af te drukken.
Als u voor Etiketten kiest, kunt u op een snelle manier adressenlabels afdrukken van de door u geselecteerde relaties.
Of u kunt er een XML, EXCEL, XML, CSV bestand van maken.