Hoe maak ik een herinnering/aanmaning?

Om een herinnering/aanmaning te kunnen mailen vanuit het pakket, dient u de volgende instellingen aan te passen:

  • Ga naar Beheer.
  • Ga naar Instellingen.
  • Ga naar tab PDF sjablonen

– Als het goed is ziet u nu het volgende scherm:

– Om een herinnering/aanmaning te kunnen mailen vanuit het pakket, dient u deze sjablonen ook toe te voegen in dit scherm.  

  • Ga vervolgens naar Boekhouding.
  • Ga naar Verkoopboek.
  • Hier ziet u alle aangemaakte verkoopfacturen staan.
  • U kunt ervoor kiezen om naar boekhouding-> Openstaande posten te gaan
  • Nu heeft u een overzicht van alle openstaande facturen.

– Klik op Dagen om te sorteren op dagen, dit zijn het aantal dagen dat de facturen al openstaan.

  • Selecteer de factuur waarvan u een herinnering of aanmaning wil sturen.
  • Klik vervolgens op  Email factuur.
  • Klik op Herinnering of Aanmaning.
  • U kunt de bijlage even aan klikken om deze te controleren, tevens ziet u nu ook staan dat het om een ‘Herinnering’ gaat i.p.v. om een ‘Factuur’.
  • Bij ‘Omschrijving’ komt nu ‘Factuur met daarachter het factuurnummer’ te staan, het is raadzaam daarvoor ‘Herinnering’ te typen.
  • U kunt eventueel een sjabloon toevoegen met de tekst voor in de mail.
  • Klik vervolgens op Opslaan en versturen per email.
  • De ‘Herinnering’ of ‘Aanmaning’ is nu per e-mail verstuurd aan de klant.  

Goed om te weten:

  • Het wordt standaard verstuurd naar het e-mailadres wat is ingegeven in de relatie kaart.

 Wilt u het liever naar een ander e-mailadres sturen, dan kunt u dit ook aangeven door op het pijltje achter het e-mailadres te klikken of een ander e-mailadres in te typen.

  • Bij de Relatie gegevens van de klant kunt u bij het tabblad Communicatie zien wat er allemaal verstuurd is aan de klant en bij Boekingen kunt u controleren welke facturen wel en niet zijn betaald.
Scroll naar boven